Welcome in English or Ahlan Wasahlan in Arabic or Selamat Datang in Malay.

I have been a Human Resource professional for more than 20 years working in a wide spectrum of areas within Human Resource. I have progressed up the corporate ladder from the very bottom with rapid and multiple promotions, praise to God. My main interests are motivation and child development

If you have any specific queries you would like to post to me, please email to amzzah_naseehah@ymail.com.

Kind regards
hjmalek

Pages

Friday 22 June 2007

Institut Teknologi MARA (ITM or UiTM)

Peace be upon you who receive the guidance,

I returned to Malaysia in July 1985. Contratry to what I fear, my family was very supportive of me eventhough I did not produce them a degree from the USA. My late mother told me "it doesn't matter to me as long as you're safe and sound in front of me."

Upon returning home, I spent a lot of my time pondering on my strategy to rebound from my predicament. Yes of course, I failed to bring back a degree but I've learned a very valuable lesson which would not be repeated again. This is of course priceless.

Finally I settled on a strategy of all out study. I enrolled myself for a short course on Speed Reading and Effective Learning and spend my time on reading. As I'm free throughout the day, I do this at ease. My nights would be spent on watching tv as a form of winding down.

In January 1986, I enrolled myself into ITM Shah Alam to study Business Studies. All praise to God, I managed to attain Dean's List award (Semester GPA of above 3.5) for three semesters out of six and graduated with CGPA above 3.0.

~~~~0~~~~~

Kesejahteraan ke atas anda yang menerima hidayah

Saya pulang ke Malaysia pada Julai 1985. Berlainan dari yang saya jangkakan, keluarga saya menyambut kepulangan saya dengan dokongan walaupun saya tidak pulang dengan segulung ijazah dari USA. Arwah ibu saya memberitahu saya "tidak mengapa, asalkan anak emak selamat dan berada di depan mata emak"

Di kala saya berada di rumah, saya menghabiskan masa saya dengan memikirkan strategi untuk memperbaiki diri untuk keluar dari keadaan yang tidak menentu itu. Sememangnya saya gagal untuk membawa pulang segulung ijazah, akan tetapi saya telah dapat pengajaran hidup yang tidak akan berulang lagi. Ini merupakan sesuatu yang amat berharga.

Akhirnya saya menetapkan strategi saya untuk meneruskan pembelajaran saya. Saya mengikuti kursus jangka pendek Cepat Membaca dan Pembelajaran Berkesan dan menafaatkan masa untuk membaca. Oleh kerana saya mempunyai kelapangan, saya dengan mudahnya melaksanakan perkara ini. Akan tetapi pada malamnya, saya akan meluangkan masa saya dengan menonton tv sebagai salah satu aktiviti santai saya. Pada bulan Januari 1986, saya menyambung pelajaran saya di ITM Shah Alam dalam jurusan Kajian Perniagaan. Segala puji kepada Allah, saya berjaya mendapat sijil Dekan (Semester GPA di atas 3.5) untuk tiga dari enam semester dan menamatkan pengajian dengan CGPA di atas 3.0.

No comments: